Gamescom 2022: Atlas Fallen z vás spraví vďaka mocnému rukavicovému artefaktu boha medzi obyčajnými smrteľníkmi |
Autori The Surge a Lords of the Fallen chystajú niečo veľké, mystické a plné piesku.
Pred samotným Gamescomom som mal v mojom meetingovom kalendári viacero titulov, ktorých oznámenia sme sa dočkali až na Opening Night Live alebo počas zvyšných dní akcie. Jedným z takýchto titulov bol práve aj na vyprahnutých púšťach odohrávajúci sa Atlas Fallen, ktorý nám bol v tmavej miestnosti stánku francúzskeho vydavateľa Focus Entertainment predstavený ako nový a pohlcujúci svet vývojárov zo štúdia Deck 13. Tí sú už skúsenými soulslike autormi, majú predsa vydanú sci-fi rezačku The Surge alebo aj ťažkopádny Lords of the Fallen, no teraz sa prvýkrát púšťajú do polootvoreného sveta a nie tak úplne Souls hrateľnosti.
Hru nám v krátkosti opísali ako dynamickú RPG v semi-otvorenom svete, obsahujúcu takzvaný centric combat, ktorý by sa dal nazvať spojením God of War a Nier Automata. Tento titul už teda nebude ďalším soulslike, ale skôr akčnou adventúrou, zasedenou v pieskom zaliatom svete. Tejto piesočnatej planéte vládne otrokárskou rukou boh Slnka, ktorý využíva zotročený ľud pre ťažbu vzácneho materiálu, zvaného Essence. Naším protagonistom sa stane práve jeden z otrokov, ktorý absolútnou náhodou nájde mystický rozbitý artefakt. Tento rukavicový predmet ho po nasadení oslobodí od pracovných oťaží a dá mu dostatok síl na útek. Za cieľ si tak uloží nájsť zvyšné, po svete roztrúsené kúsky artefaktu a zároveň sa pokúsi o oslobodenie svojho ľudu.
Keďže Atlas Fallen bol jednou z tých hier, pri ktorých sme sa iba ako hŕstka zvedavých novinárov pozreli na videozáznam z hry, veľa vám o jej skutočnej hrateľnosti nepoviem. Dozvedeli sme ale napríklad, že putovaním po rozsiahlom, vyprahnutom svete budeme nachádzať NPC postavy, ktorým bude potrebné pomáhať. Na túto ručnú a stručnú pomoc využije protagonista práve spomínanú rukavicu, s pomocou ktorej bude vyvolávať tri rôzne piesočnaté zbrane. Zároveň ju využije aj na veľmi štýlové levitovanie/kĺzanie tesne nad piesočnatou zemou, ktorá sa vôkol neho rozvíri a zanecháva vizuálne pôsobivý efekt.
V hľadaní artefaktov pomôže protagonistovi aj akési špeciálne videnie, no občas sa nájde samozrejme aj nejaký ten ochotný, po ceste cestujúci obchodník, u ktorého čo-to zakúpite. Pohyb samotný a zachovanie si momentu pohybu bude dôležité aj pre samotné súboje, keďže s ním rastie spôsobené poškodenie, ale aj dĺžka jeho efektu. Hrateľnosť by mala byť veľmi personalizovateľná a to aj vďaka množstvu dostupných materiálov určených na craftenie, levelovaniu práve prostredníctvom spomínanej Esencie a taktiež upgradovaniu schopností mocnej rukavice.
Vo výsledku by mal titul ponúknuť približne 20 hodín hlavného príbehu a s vedľajšákmi sa to údajne vyšplhá až na 40. Okrem singleplayerového zážitku bude možné skúmať rozsiahle krajiny aj s kamarátom v co-op režime, počas ktorého sa vybavenie, obaja hráči aj celý svet prispôsobí úrovni hráča s nižším levelom. Vizuálne hra vyzerá úchvatne a okrem piesočnatej scenérie viditeľnej vo všetkých traileroch by sme sa mali pozrieť až na 5 herných regiónov, plných miest, púští a podobne. Bezmenný protagonista bude údajne customizovateľný, a tak si hru každý ešte o kus viac prispôsobí. Hrateľnosť Atlas Fallen vyzerala z dostupných videí zábavne a akčne, svet aj jeho dizajn je pôsobivo dych berúci a s množstvom skúseností vývojárov z Deck 13 rozhodne nepochybujem ani o tom, že nás čakajú aj poriadne náročné obludy!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 77
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- CD Projekt už plne ukončil vývoj Cyberpunku 2077, teraz už naplno robí na Witchero 52 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Focus / Deck13 Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|