Aká cesta doviedla Housemarque až k Returnal hre? |
Housemarque začínalo Stardustom a v tomto štýle arkádových akcií sa nesie ich tvorba až doteraz.
Pozrime sa na históriu Housemarque štúdia, ktoré sa snaží o svoj prvý väčší titul. Nedá sa povedať, že rovno AAA, ale aspoň na AA to bude mať rozpočet. Ide o titul Returnal, v ktorom predvedú svoje akčno-arkádové skúsenosti do troch rozmerov.
Štúdio je menšie a drží si okolo 80 zamestnancov, ale aj vďaka tomu funguje už 25 rokov. Patrí totiž medzi prvé fínske komerčné štúdiá. Totiž na začiatku to boli vo Fínsku dve štúdiá Bloodhouse (Stardust na Amigu) a Terramarque (Elfmania), tie sa však po roku spojili a zo svojich názvov vytvorili Housemarque.
Spoločnú tvorbu začali portom Super Stardustu pre PC a vytvorili aj slušnú adventúru Alien Incident. Ale práve štýl raketkovej strieľačky Stardust sa stal základom ich tvorby. Teda ich smerovanie na arkádové akcie. Síce majú na svedomí aj snowboardingové hry, golf a aj jeden motocross alebo menšie skákačky. Boli to len menšie pokusy mimo ich primárneho štýlu, ku ktorému sa vždy vrátili. Po Starduste v podobnom raketkovom štýle, ale s izometrickým pohľadom, spravili The Reap.
Super Stardust HD v roku 2007 pre PS3 ich už naplno zadefinoval a neskôr sa pridal Super Stardust Portable pre PSP (recenzia 7.0). Neskôr spravili aj Super Stardust Delta pre PS Vita (recenzia 8.5) a v roku 2016 aj Super Stardust Ultra VR pre PS VR.
V roku 2010 nasledoval akčný 360-stupňový titul Dead Nation (recenzia 7.5) pre PS3, ktorý zase vytvoril základ pre ich tvorbu twinstick shooterov. Je to cesta, ktorá ich postupne doviedla až Returnal.
V roku 2013 posunuli svoju raketkovú strieľačku vpred v titule Resogun (recenzia 9.0) pre PS3, PS4 a PS Vita. Mierne upravili jej štýl na zvláštne zahnutý, pričom v efektoch išli ešte výraznejšie po particle explóziách.
V roku 2016 pokračovali v twinstick shooteroch s titulom Alienation (recenzia 8.0), v ktorom zombíkov vystriedali mimozemšťania. Tu už začali riešiť príbeh a prestrihové scény, čo bol ďalší prvok, ktorý využili v Returnale.
O rok neskôr znovu zmenili nepriateľov a prostredia v titule Nex Machina (recenzia 8.5) pre PS4 a PC. Tu zmenili tému na cable punk, pridali automaty a kreslené animácie a ponúklo to zaujímavý mix tém.
Nedávno vo svojom poslednom titule skúsili zmeniť pohľad a spravili skákačkovú akciu Materfall pre PS4. Kde akcia nechýba, ale spojená so skákaním a aj prechodom pohľadov medzi treťou osobou a bočným pohľadom. Tu si vyskúšali prácu s kamerou.
Následne vyvíjali multiplayerovku Stormdivers, ale tú minimálne zatiaľ pozastavili, aby sa mohli venovať najväčšiemu titulu - Returnal. V ňom spájajú všetky svoje štýly a skúsenosti, od prestrihových animácií, príbehu, množstva nepriateľov a explózií, len teraz z pohľadu z tretej osoby. Novinkou však bude dynamické generovanie levelov.
Returnal vychádza už 30. apríla, teraz už čisto pre PS5. Recenziu prinesieme tento týždeň. Hru si môžete predobjednať na PGS shope.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 77
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- CD Projekt už plne ukončil vývoj Cyberpunku 2077, teraz už naplno robí na Witchero 52 zobraziť viac článkov >