Animačný vedúci Mass Effect 2 naznačuje, aký problém vznikol pri vývoji Mass Effect Andromeda |
Jonathan Cooper, ktorý pracoval na animáciách Mass Effect 2 vysvetľuje, aký je rozdiel medzi animovaným rozľahlej RPG s množstvom dialógov a možnosti a Unchartedom.
Jonathan Cooper, ktorý pracoval na animáciách Mass Effect 2 vysvetľuje, aký je rozdiel medzi animovaným rozľahlej RPG s množstvom dialógov a možnosti a Uncharted-om. Naznačuje, prečo sú animácie v Mass Effect Andromeda, také aké sú.
Cooper pracuje teraz v Naughty Dog, kde je animovanie príbehových hier jednoduché, sekvencie sú prísne dané, stačí ich naanimovať raz a to je všetko. Nie je preto správne porovnávať Mass Effect s Uncharted. RPG ako Mass Effect je niečo úplne iné. Je tam veľa možností, veľa rozhovorov, odlišností podľa rozhodnutí, vyžaduje si to extrémne veľa práce.
Hovorí, že v takýchto RPG hrách majú niektoré scény priority, sú kvalitnejšie spracované, niektoré majú naopak nižšie priority. Niektoré s nízkou prioritou sa nemusia dostať ani na rad a ostanú generované algoritmom. Spomína, že Mass Effect 1-3 bola každá animácia lipsyncovaná, a pohybom hlavy, ktorý bol presne navrhnutý podľa dialógu a textu. Oproti tomu napríklad Witcher 3 to riešil s náhodným výberom pohybov, aby rozhovory oživil.
Pri Andromede to zrejme chceli riešiť rovnako ako pri prvých Mass Effektoch, ale nestihli zapracovať všetko a niektoré rozhovory sú tak len generované, niektoré upravené. Pri päťročnom vývojovom cykle je riziko, že sa stane niečo podobné. Nie je to chyba jedného človeka, ale priorít a času. Teraz budú tieto animácie postupne opravovať v patchoch. Tohtotýždňový patch už niektoré veci poopravoval.
Dodáva, že je pozitívne, že hráči vyžadujú viac aj v tomto smere a autori si nabudúce dajú pozor. A to nie len v Bioware, ale vo všetkých veľkých hrách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 78
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- CD Projekt už plne ukončil vývoj Cyberpunku 2077, teraz už naplno robí na Witchero 52 zobraziť viac článkov >